Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
5. září 2024
Matrixmedia - Obsluha a tisk na velkoformátových digitálních tiskárnách
-
30. září 2024
-
4. října 2024
Střední formát
Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
8. listopadu 1999, 00.00 | Pravdaže skutečná exploze se velmi vzdaluje explozi počítačové.
Avšak i při použití standardních funkcí lze dosáhnout zajímavých výsledků.
1) V liště Create->Helpers vybereme ze seznamu položku Atmospheric Apparatus,klikneme na Sphere Gizmo a nastavíme hodnoty: Radius=56,189 ; Seed=1401. Pomocí příkazu v menu Tools->Transform Type-In (dále jen TTI) určíme správnou polohu v prostoru. Nastavme údaje v tomto dialogu pro MOVE TTI na X=0,561 ; Y=-35,404 ; Z=0,0 a pro ROTATE TTI na X=1,327 ; Y=-7,886 ; Z=-9,587. Objekt nazveme třeba - Source01.
2) Stejným způsobem nastavíme i druhý objekt. Radius=24,392 ; Seed=14023 ; Provedeme transformaci: MOVE TTI X=23,452 ; Y=-55,077 ; Z=-16,294 a pro ROTATE TTI na X=0,0 ; Y=-11,994 ; Z=0,0. Objekt pojmenujeme - Source02.
3) Nastavení pro třetí objekt: Radius=20,953 ; Seed=23245 ; Provedeme transformaci: MOVE TTI X=-31,049 ; Y=-79,881 ; Z=-4,397 ; ROTATE TTI na X=-0,384 ; Y=3,98 ; Z=-5,511 ; SCALE TTI X=164,0 ; Y=164,0 ; Z=164,0. Objekt pojmenujeme - Source03.
4) Nastavení pro čtvrtý objekt: Radius=34,985 ; Seed=7384 ; Provedeme transformaci: MOVE TTI X=39,143 ; Y=-16,249 ; Z=21,868 ; ROTATE TTI na X=0,0 ; Y=20,49 ; Z=0,0. Objekt pojmenujeme - Source04.
5) Nastavení pro pátý objekt: Radius=32,766 ; Seed=0 ; Provedeme transformaci: MOVE TTI X=19,08 ; Y=-41,862 ; Z=-21,643 ; ROTATE TTI na X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=0,0 ; SCALE TTI X=129,078 ; Y=129,078 ; Z=129,078. Objekt pojmenujeme - Source05.
6) Doplníme scénu jěště o tlakovou
vlnu. V liště Create->Geometry vybereme Torus a nastavíme Radius1=86,623
; Radius2=11,175 ; Segments=40. Poté použijeme MOVE TTI X=0,64 ;
Y=-34,162 ; Z=0,0 ; SCALE TTI X=103,425 ; Y=103,425 ; Z=7,965. Kliknutím
pravého tlačítka na tomto objektu vybereme položku Properties... a změníme
Object Channel=3 ; Motion Blur=Image a Multiplier=30,0.
Pozn. Tento objekt je nastaven
pouze jako statický obrázek. K jeho animaci je třeba změnit některé hodnoty.
7) Otevřeme si v menu Tools->Material Editor... a nastavíme barvu pro Difusse=255,255,255 ; Specular=255,255,255 ; Filter=128,128,128 ; Shininess=57 ; Shin. Strength=3 ; Self Illumination=0 ; Opacity=100. V záložce Maps zaškrtneme Opacity a zároveň klikneme na tlačítko NONE. Vybereme ze seznamu novou položku Frenetic 2.1, ponecháme u ní stávající nastavení, s tím, že v části Frenetic Presets klikneme na Spider Web. Tento materiál přiřadíme k objektu tlakové vlny.
8) V menu Rendering->Environment... klikneme v záložce [Atmosphere] na tlačítko Add a vybereme ze seznamu položku Combustion. V záložce [Combustion Parameters] klikneme na Pick Gizmo a skokem do výřezu vybereme objekt - Source01. Zbývající hodnoty v dialogu doplníme takto: Inner Color=252,202,0 ; Outer Color=225,30,30 ; Smoke Color=26,26,26 ; FireBall=ON ; Stretch=1,0 ; Regularity=0,2 ; Flame Size=40,0 ; Density=5,0 ; Flame Detail=5,0 ; Samples=15 ; Phase=140,13 ; Drift=0,0 ; Explozion=ON.
9) Opět vybereme ze seznamu efekt Combustion, vybereme objekt Source04 a vložíme tyto hodnoty: Inner Color=252,202,0 ; Outer Color=209,53,30 ; Smoke Color=26,26,26 ; FireBall=ON ; Stretch=1,0 ; Regularity=0,2 ; Flame Size=35,0 ; Density=15,0 ; Flame Detail=3,0 ; Samples=15 ; Phase=122,859 ; Drift=0,0 ; Explozion=ON
10) Objekt Source03 - Inner Color=252,202,0 ; Outer Color=209,53,30 ; Smoke Color=26,26,26 ; FireBall=ON ; Stretch=1,0 ; Regularity=0,2 ; Flame Size=35,0 ; Density=15,0 ; Flame Detail=3,0 ; Samples=15 ; Phase=102,63 ; Drift=0,0 ; Explozion=ON
11) Objekt Source02 - Inner Color=252,202,0 ; Outer Color=209,53,30 ; Smoke Color=26,26,26 ; FireBall=ON ; Stretch=1,0 ; Regularity=0,2 ; Flame Size=35,0 ; Density=15,0 ; Flame Detail=3,0 ; Samples=15 ; Phase=102,63 ; Drift=0,0 ; Explozion=ON
12) Objekt Source05 ponecháme na aktuálních hodnotách s tím, aby Explozion=ON.
13) Pozn. Tento bod může i nemusí být začleněn do scény. Vytvoříme si jeden particle system. V liště Create->Geometry vybereme ze seznamu položku Particle Systems, klikneme na Spray a nastavíme hodnoty pro [Parameters] Viewport Count=350 ; Render Count=300 ; Drop Size=3,88 ; Spedd=3,0 ; Variation=3,17 ; Drops=ON ; Start=0 ; Life=30 ; Constant=ON ; Emitter Width=90,0 ; Emitter Length=90,0. MOVE TTI X=0,518 ; Y=-32,768 ; Z=0,57 ; ROTATE TTI X=90,0 ; Y=0,0 ; Z=-180,0 ; SCALE TTI X=71,429 ; Y=71,429 ; Z=71,429. Kliknutím pravého tlačítka na tomto objektu vybereme položku Properties... a změníme Object Channel=2 ; Motion Blur=Image a Multiplier=10,0.
14) Nastavíme jěště informativně do výřezu Kameru. V liště Create->Cameras vybereme Target. Pro Camera01 nastavíme Lens=35,0 a MOVE TTI X=-26,044 ; Y=-230,273 ; Z=29,365 ; Dolly=203,722 ; Roll=0,0 ; ROTATE TTI X=79,749 ; Y=0,0 ; Z=-7,121 ; Dolly=203,722 ; Roll=0,0. Pro Camera01.Target nastavíme MOVE TTI X=-1,191 ; Y=-31,349 ; Z=-6,888.
15) Otevřeme si v menu Rendering->VideoPost... a kliknutím na Add Scene Event vybereme pohled Camera01. Poté prostřednictvím ikony Add Filter Image Event (dále jen AFIE) zařadíme do seznamu 3 položky zastoupené filtrem Lens Effects Glow. Jako poslední vložíme filtr Starfield reprezentující pozadí.
16) Vybereme tedy první položku Lens Effects Glow, otevřeme ji a klikneme na Setup. Nastavíme zde tyto hodnoty: [Properties] Object ID=2 ; [Preferences] Size=13,0 ; Color=Pixel ; [Inferno] Gaseous=ON ; Motion=2,0 ; Direction=20,0 ; Quality=10 ; RED=ON ; GREEN=ON ; BLUE=ON ; Size=10,0 ; Speed=1,0.
17) Takto nastavíme i druhou položku Lens Effects Glow: [Properties] Object ID=2 ; [Preferences] Size=12,0 ; Color=Pixel ; [Inferno] Gaseous=ON ; Motion=10,0 ; Direction=0,0 ; Quality=3 ; RED=OFF ; GREEN=OFF ; BLUE=OFF ; Size=8,0 ; Speed=1,0.
18) U poslední položky Lens Effects Glow: [Properties] Object ID=3 ; [Preferences] Size=2,0 ; Softness=7,0 ; Color=Gradients ; [Gradients] Radial Color - R=193,G=193,B=193,Pos=0,High ; R=158,G=158,B=158,Pos=100,High ; [Inferno] Gaseous=ON ; Motion=10,0 ; Direction=0,0 ; Quality=5 ; RED=ON ; GREEN=ON ; BLUE=ON ; Size=15,0 ; Speed=1,0.
19) Jěště doplníme některé hodnoty pro Starfield: Brightest Star=200 ; Star Size (Pixels)=1,0 ; Motion Blur=ON ; Amount=65 ; Dimming=40 ; Count=10000.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
29. listopadu 2013
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
5. srpna 2024
Bubnový scanner na 4000dpi optické rozlišení + PC + software
-
8. září 2024
-
14. října 2024
-
5. listopadu 2024