Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
5. září 2024
Matrixmedia - Obsluha a tisk na velkoformátových digitálních tiskárnách
-
30. září 2024
-
4. října 2024
-
14. listopadu 2024
Střední formát
Modelování v 3DS Max - Lavička
3D lavicka
15. března 2001, 00.00 | V dnešním tutoriálu si povíme něco o metodách klonování
objektů, a to o kopii, instanci a referenci. Opět tyto technologie předvedeme v praxi.
Hlavní náplňí dnešního příkladu bude
příkaz Clone, který v sobě skrývá celkem tři metody duplikování objektů.
Základem pro klonování objektů je originál - tedy výchozí objekt. Z něho
pak lze vytořit buď kopii, instanci nebo referenci. Rozdíl je takový, že
pokud se modifikuje objekt vytvořený jednou z těchto metod, je chování
tohoto objektu zcela odlišné od ostatních. Vzhledem k tomu, že tento příklad
používá pouze dvě metody klonování, a to instanci a referenci, vysvětlíme
si v rychlosti metodu kopie.
S každým nově vytvořeným objektem (originálem) se vytváří i tzv. modifikátorový zásobník, který umožňuje přístup ke kompletní konstrukční historii daného objektu. Veškeré modifikace (např. bend, twist, taper...) aplikované na objekt se zároveň ukládají do zásobníku.
První metodou může být tedy kopie: ta je kompletně nezávislá na originálu. Tzn., že kopie má sice zásobník totožný s originálem, avšak její následná modifikace se neprojeví na originálu a naopak.
Modelování podpůrných prvků lavičky dnes vynecháme a místo toho si povíme něco o tvorbě prken na lavičku. Jak je vidět z hlavního obrázku, budou zde tři prkna rovná a jedno mírně ohnuté. Postup bude tedy zhruba následovný:
Vytvoříme si "Box" s podobnými proporcemi jako na obr. 1 a nastavíme pro něj dělení na 5 částí. Tento objekt bude představovat originál.
obr. 1
V materálovém editoru si načteme z knihovny
materiál např. Wood Ashsen a po kliknutí na "Type" vybereme Multi/Sub-Object.
V dialogu zaškrtneme položku viz. obr. 2 a snížíme počet sub-materálů na
jeden.
obr. 2
V panelu Modify aplikujeme na "Box" modifikátor "Edit Mesh". Zvolíme
úroveň "Face", vybereme celý objekt a ve spodní části panelu nastavíme
ID=1 (obr.3). Nyní přiřadíme výběru materiál Wood Ashsen.
obr. 3
Ostatní prkna vytvoříme pomocí metod instance a reference (obr. 4) tak,
že vybereme originál a se stisknutým shiftem přetáhneme objekt myší na
vedlejší místo.
obr. 4
V dialogu zaškrtneme Instance (obr. 5) a objekt nazveme stejně jako
na (obr. 4), tedy "Instance01". Stejným způsobem vytvoříme i zbývající
objekty s tím, že u objektu "Reference01" zaškrtneme v dialogu Reference.
obr. 5
Instancovaný objekt je vlastně obdoba originálu umístěná na jiném místě.
Modifikace provedené na tomto objektu se projeví i na originálu a naopak.
Nebo-li, když nejsme spokojeni s rozměry prken, nemusíme je upravovat každé
zvlášť, ale stačí vybrat a upravit buď originál nebo jakýkoliv instancovaný
objekt.
Klonování pomocí reference ma výsledek takový, že objekt se sice chová
jako instance, avšak modifikace provedená na tomto objektu se projeví pouze
na něm nikoliv už na originálu. Tzn., že modifikátor Bend, který poté aplikujeme
na objekt "Reference01" s nastavením Bend Angle=12,5 a Bend Axis=Y se projeví
pouze na tomto objektu, nikoliv na originálu.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
29. listopadu 2013
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
8. září 2024
-
14. října 2024
-
5. listopadu 2024
-
14. listopadu 2024