Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
5. září 2024
Matrixmedia - Obsluha a tisk na velkoformátových digitálních tiskárnách
-
30. září 2024
-
4. října 2024
-
14. listopadu 2024
Střední formát
3DSMax - Multimaterial
3D Studio MAX tužka
5. června 2001, 00.00 | Důležitou věcí při jakékoliv vizualizaci je konečné otexturování objektu. Nejklasičtěji přiřadíme objektu nějakou bitmapu jako jeho povrch. Jak to ale udělat, když je textur více?
Důležitou věcí při jakékoliv vizualizaci je konečné otexturování objektu. Nejklasičtěji přiřadíme objektu nějakou bitmapu jako jeho povrch. To se dá krásně použít na například kusu kamene, který je celý z jednoho materiálu, ale co všechny ty složitější věci, kterých je (bohužel) mnohem více.
Chceme tedy otexturovat jeden objekt několika texturami. Ne vždy je jednodušší si objekt rozdělit na části, které poté složíme, a tak nám Maxko vychází vstříc s tzv. Multi Materiály. Pro náš úkol jsem zvolil model tužky, která je celkem jednoduchá. Výsledek bude vypadat nějak takhle:
Resetujte si Maxko a v Left view si vytvořte válec (Cylinder), který nám poslouží jako tělo tužky. Tužky bývají často hranaté a tak si můžeme odškrtnout položku Smooth ve válcových parametrech. Zadejte si tyto hodnoty:
Důležité jsou především hodnoty poloměru a stran, protože budeme tvořit ješte špičku tužky a ty by se spolu měly krýt, takže jestli upravíte parametry podle sebe, tak to udělejte i v následujícím kroku.
Pro špičku použijeme objekt kužel (Cone). Dělejte ho také v levém pohledu a klidně od ruky protože ho budete určitě ještě upravovat v panelu Modify. Po zadání parametrů byste měli dostat na vaší obrazovce něco podobného:
Budeme pracovat opět v Left view.
S označeným kuželem klikněte na tlačítko Align.
Potom klikněte na válec. Otevře se vám dialog, který po vás chce, abyste upřesnili, jak se mají tyto dva objekty zarovnat. My chceme, aby na sebe navazovaly, tak zaškrtněte osy X a Y a ujistěte se, že v obou sloupcích máte nastaveno Center.
Tímto jednoduchým úkonem jsme si v podstatě vytvořili tužku, ale kdyš si necháte scénu vyrenderovat, vidíte, že to ještě není to pravé ořechové.
V jakémkoliv pohledu si označte oba objekty a dejte je seskupit (Group/Group).
Nyní opět k něčemu důležitějšího. S označeným objektem si klepněte na panel Modify a v něm na tlačítko More. Otevře se vám dialog a v něm vyberte Edit Mesh:
Na boku se vám objeví různá nastavení pro tento Modifikátor. Pro nás bude důležité toto:
V Selection level musíte mít zaškrtnuté Sub Objekt a nastavené Face.
Nyní už, nejlépe v horním pohledu, přistoupíme k nejdůležitějšímu kroku.
Naše tužka se bude skládat ze tří barev (textur) - rukojeť, ostrouhaná dřevěná část a grafitová špička. Zvolte si vybírací nástroj a vyberte (kliknutím a tažením) rukojeť. Měla by se celá rozsvítit červeně. Nechte ji označenou a sjeďte si boční nabídku téměř až na konec. Je tam položka Edit Surface. Teď přiřadíme identifikační číslo námi označených ploch (Face), které budeme potřebovat při texturaci. Do kolonky ID si napište 1 a zmáčkněte Enter.
Teď zase v Top view označte dřevěnou část (pro ilustraci obr. dole) a do ID si napište dvojku.
Nakonec si označte špičku a přiřaďte ID 3.
Otevřte si Material Editor a třeba hned v prvním slotu si změňte Type ze Standart na Multi/Sub-Object. Do Set number si dejte 3 a můžete si měnit textury podle libosti. Nezapomeňte pak Multi texturu našemu objektu přiřadit.
Pro úplnost - čísla materiálů se shodují s ID, které jsme zadávali při modifikátoru Edit Mesh.
Obsah seriálu (více o seriálu):
- Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
- Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
- Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
- Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
- Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
- Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
- Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
- Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
- Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
- Modelování v 3DStudiuMax - Mince
- Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
- Modelování v 3DSMax - Blobs
- Modelování v 3DSMax - Kompozice
- Modelování v 3DSMax - Psaní textu
- Modelování v 3DSMax - Sekání
- Modelování v 3D Studiu Max - Krajina
- Modelování v 3DS Max - Telefonní šňůra
- Modelování v 3DS Max - Vrstvy
- Mořská hladina v 3ds max
- Modelování v 3DS Max - Bevel Profile
- Animace předmětu na hladině moře - 3DSMax
- Modelování v 3DS Max - Lavička
- 3D fotomontáž - 3DSMax
- Modelování v 3DStudio Max - Prst
- Animace průletu kamerou nad nerovným povrchem - 3DStudioMax
- 3DSMax - padající sníh
- Modelování v 3DS Max - Střela
- 3DSMax - modelace stíhačky
- 3DSMax - výbuch.
- 3DSMax - začlenění loga do animace.
- 3DSMax - Multimaterial
- 3DSMax - váza
- 3DSMax - padající mince I. díl
- 3DSMax - padající mince II. díl
- 3DSMax - elektrizující efekt.
- 3DSMax - zápalka
- 3DSMax - střih!
- 3DSMax - Particle Array - exploze.
- 3D Studio MAX: 2D Postavy
- 3DSMax - podvodní pohled
- 3DSMax: Baterka + kužel světla
- 3DSMax - lidská ruka
- Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (1.)
- 3D Studio VIZ/MAX R3 - Dohořívající zápalka (2.)
- Modelování v 3DSMax - Fotbalový míč
- 3DSMax: Padající mince
- Modelování v 3DSMax - List
- 3DSMax - Vložení detailu do scény
- 3DSMax: Raytrace Materials - sledování paprsku
- Modelování v 3DSMax - Kouzelná hůlka
- Vytvoření hračky psa pomocí Surface Tools
- Modelování v 3DSMax - Hrnek s uchem
- Simulování povrchů pomocí funkce FallOff v 3D studiu Max
- Modelování v 3DSMax - Krabice s džusem
- Modelování v 3DSMax 3 - Ocelové lano
- Tvorba brazilského deštného pralesa v 3D studiu
- Modelování v 3DSMax 3 - Informační panel
- Exploze pomocí částicového systému PArray a atmosférických efektů
- Poklidný sen nenarozené životní formy
- Modelování v 3DS Max 3 - Mýdlo
- Modelování v 3DS Max 3 - Kartáč
- Modelování v 3DS Max 3 - Kaktus
- Modelování v 3DS Max 3 - Svíčka
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
29. listopadu 2013
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
8. září 2024
-
14. října 2024
-
5. listopadu 2024
-
14. listopadu 2024