Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
3. dubna 2024
-
3. dubna 2024
-
15. dubna 2024
-
18. dubna 2024
-
28. dubna 2024
-
28. dubna 2024
-
14. května 2024
-
16. května 2024
-
17. května 2024
-
11. června 2024
-
19. května 2024
-
29. května 2024
![OBLIBENE_TITLE2](/templates/102/gr/print-logo.gif)
fotograf
Photoshop: Tvoříme kytaru - tělo (dokončení)
Photoshop Barčík Kytara
25. března 2003, 00.00 | Konečně tu máme poslední díl našeho více či méně náročného tutoriálu, kde se nám krůček po krůčku objevuje v Adobe Photoshopu před očima celá kytara.
Minulé díly obsahovaly tvorbu hlavy (ZDE) a krku se struníkem (ZDE).
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib01.gif)
Co bychom si počali bez cest! Takže hurá do toho, ať se nám naše ozvučená deska co nejvíce vydaří. Po dokončení převedeme cestu na výběr.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib02.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib03.gif)
Při konstrukci tutoriálu jsem hledal nejlepší a přitom jednoduchý způsob, jak desku co nejefektněji nasvítit. Použitím světelných efektů vznikala zajímavá osvícení, ale stále to nebylo ono. Nakonec přišlo i na Radial Gradient (Kruhový gradient) a hle - metoda byla na světě. Nastavme si tedy barvu popředí na světle hnědou, pozadí na tmavě hnědou a režim kruhového gradientu na Foreground to Background (Popředí do pozadí). Dle ilustrace pak táhněme po středové ose zleva doprava.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib04.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib05.gif)
Pořídíme kopii desky umístěnou nad původní vrstvou a načteme do výběru. Texturu dřeva nejdříve naznačíme přidáním monochromatického šumu s mírou nastavenou na hodnotu 10.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib06.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib07.gif)
Texturu dokončíme aplikací Motion Blur (Rozmáznout) v odpovídajícím úhlu. Hodnota Distance (Vzdálenost) by neměla překročit 10 pixelů. Opacitu této vrstvy stáhneme na 25 - 50% viditelnosti a sloučíme s podkladovou.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib08.gif)
Do desky vyřízneme buď kruhovou selekcí, či gumou s ostrým hrotem otvor. Celou desku pak manuálně vystínujeme.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib09.gif)
Lub (bočnici) a podpěru krku tvoříme cestami stejným způsobem jako desku, hlavu a krk. Pokud použijeme světlejší barvu, ještě vystínujeme, u tmavé barvy stínování odpadá.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib10.gif)
Nyní trochu zakouzlíme s prostorovostí - pod otvorem vyplníme kruhovou selekci, která je svým průměrem o něco větší než otvor nad ní, barvou odpovídající barvě vnitřní strany spodní desky (1). Z vrchní desky vykopírujeme prstenec o stejném průměru a vložíme jej mezi desku a spodní kruh (2). Prstenci zvolíme efekt Drop Shadow (Vržený stín) s nastavením vzdálenosti na cca. 10 - 20 pixelů, rozostření zkusíme odhadnout sami (3).
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib11.gif)
S ozdobnou rozetou si nebudeme příliš lámat hlavu. Načteme do selekce vnitřní část otvoru vrchní desky (např. kouzelnou hůlkou), selekci postupně transformujeme na větší průměry a vytahujeme 1 pixelem bílé barvy - Edit (Úpravy) - Stroke (Vytáhnout) s nastavením Center (Uprostřed).
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib12.gif)
Ochranná krytka - ano, opět sáhneme po cestách. Tvar (1) vyplníme světle hnědou (kombinace barev popředí/pozadí jako při gradientu u obarvování desky). Načteme do výběru a vybereme příkaz Render (Vykreslení) - Clouds (Oblaka). Poté několikrát za sebou aplikujeme další příkaz Difference Clouds (Odečíst oblaka), abychom dosáhli výsledku podobného ilustraci (2). Přidáme nepatrný šum (3) a v menu Bevel&Emboss (Úkos a reliéf) přidáme Inner Bevel (Vnitřní úkos) s atributy Distance (Vzdálenost) na 1 - 2 pixely, Smooth (Změkčit) také na hodnotu 1 - 2 (4). S úhlem úkosu si opět sami pohrajeme.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib13.gif)
Jednotlivé části postupně skládáme k sobě a proporčně upravujeme.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib14.gif)
V konečné fázi ještě natáhneme struny nástrojem Line Tool (Čára), struny E6 - G (první čtyři shora) barvou mosazi, H a E (obě dolní) barvou stříbra, tloušťka E6 - D je 2 pixely, G - E je 1 pixel. (Ve skutečnosti je samozřejmě má každá struna jiný průměr, ovšem v našem zobrazení máme pouze omezené možnosti, proto použijeme výše uvedené údaje).
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib15.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guib16.gif)
Po strastiplné cestě konečně "držíme v rukou" hotovou kytaru!
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guiR.gif)
Teď už je jen na vás fotošopácích, jestli zkusíte potrápit myšky, klávesy a také svoje šikovné prsty a mozkové závity a troufnete si třeba na elektrickou kytaru...
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
29. listopadu 2013
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
11. dubna 2024
-
30. dubna 2024
-
9. května 2024
-
16. května 2024
-
20. května 2024
-
9. června 2024
-
11. června 2024
-
12. června 2024
Profesionální scaner Scanner Heidelberg TOPAZ I. optické rozlišení bez interpolace 3800DPI