Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
3. dubna 2024
-
3. dubna 2024
-
15. dubna 2024
-
18. dubna 2024
-
28. dubna 2024
-
28. dubna 2024
-
14. května 2024
-
16. května 2024
-
17. května 2024
-
11. června 2024
-
19. května 2024
-
29. května 2024
![OBLIBENE_TITLE2](/templates/102/gr/print-logo.gif)
fotograf
Photoshop: Tvoříme kytaru - krk a struník
Photoshop Barčík Kytara
18. března 2003, 00.00 | V minulém díle jsme si ukázali postup kreslení kytarové hlavy. V tomto tutoriálu budeme pokračovat pěkně popořádku - krkem a struníkem.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guiR.gif)
V minulém díle jsme si ukázali postup tvorby kytarové hlavy. V tomto tutoriálu budeme pokračovat pěkně popořádku - krkem a struníkem.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guih15.gif)
Z našeho pohledu se však bude jednat více o hmatník, než o jiné části krku - může za to zvolený úhel.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin01.gif)
Hmatník (krk) naznačíme cestou. Cestu převedeme na selekci, tu vyplníme hnědou barvou.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin02.gif)
Dřevité struktury hmatníku docílíme následujícím postupem - přidáme jednobarevný šum příkazem Add Noise (Přidat šum).
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin03.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin04.gif)
Zrnitý hmatník načteme do výběru a aplikujeme na něj Motion Blur (Rozmáznout) s hodnotou Distance (Vzdálenost) cca. 5 pixelů, úhel závisí na původní poloze hmatníku.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin05.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin06.gif)
V nové vrstvě načteme obrys hmatníku a vytáhneme jej 2 pixely bílé barvy - vytvoříme tím ozdobný okraj. Na konci hmatníku (u těla kytary) zmenšíme tloušťku okraje oříznutím na 1 pixel (použijeme třeba mnohoúhelníkové laso).
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin07.gif)
Nyní položíme pražce. (Ale žádný strach - taková lopotná práce jako na dráze to nebude…) Komu se bude chtít odpočítávat a naměřovat pozice pražců od oka nebudeme bránit, ti méně zdatnější a pohodlnější z nás zvolí metodu autentické pomůcky. Seženeme si obrázek nějaké obdobné kytary, který proporciálně zvětšíme, či zmenšíme k našemu hmatníku, vložíme do vrstvy pod něj, napolohujeme, našemu hmatníku vypneme očíčko a do nové vrstvy pokládáme nástrojem Line Tool (Čára) bílou barvou pražce.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin08.gif)
Samozřejmě nakreslíme pouze pražec první - další již pouze kopírujeme a zarovnáváme.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin09.gif)
Do hmatníku vlisujeme ještě ozdobné ornamenty. Nejsme zde omezeni ničím, pouze šířkou nejužších pražců v horních polohách. Proto vytvoříme ornament takový, aby se svou šířkou vešel i sem.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin10.gif)
Nyní můžeme k hotovému krku (hmatníku) připevnit i hlavu. Jistě budeme muset jedním z nich o něco pootočit, aby k sobě obě části sedly co nejpřesněji. Transformaci velikosti hlavy (či obou) volíme raději numerickou než volnou a použijeme ji pouze jednou (nejdříve několikrát vyzkoušíme a zvolíme tu nejlepší možnost). Opakovaná úprava velikosti zbytečně decimuje kvalitu přetvářených částí.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin11.gif)
Krk s hlavou je hotov, teď se vrhneme na struník. Jak jinak než cestami vykreslíme tvar, raději podle skutečnosti. Máme na výběr dostatek tvarů od nejjednodušších k velmi propracovaným a efektním.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin12.gif)
Stejným postupem vykreslíme pomocí cest obrys struníku.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin13.gif)
Převedeme cestu na výběr a vyplníme barvou.
Dle následující ilustrace nastavíme úkos, kterým přidáme trojrozměrnost. Mějme na paměti určení správného úhlu.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin14.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin15.gif)
Štětcem s ostrým hrotem přidáme spodní kolíky k upevnění strun. Dále od nich namalujeme efektní černou tečku, která svým umístěním posílí dojem prostorovosti.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin16.gif)
Každému kolíku přidáme opět úkos. Nastavení atributů ukazuje obrázek. Povšimněme si hodnoty úhlu, která se odlišuje od hodnoty minulé - různé úhly různých částí obrázku dovoluje deaktivace checkboxu Use Global Angle (Použít globální úhel). Pokud bychom toto pole nechali zatržené, každá změna úhlu u dalších části by se promítla i u všech předešlých.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin17.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin18.gif)
Kobylku natáhneme nástrojem Line Tool (Čára) o šířce 2 - 3 pixelů (rozměry však závisí na výchozí velikosti celé kompozice) a opět přidáme úkos.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin19.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin20.gif)
V konečné fázi manuálně vystínujeme a přidáme i světla.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin21.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin21b.gif)
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin21c.gif)
Pro srovnání se ještě podívejme, jak se projevuje nastavení globálního úhlu pro všechny vrstvy - druhá a třetí ilustrace ukazuje nastavení globálního úhlu podle různé vrstvy.
![](/old-idif/grafika/img1/images2/ph_bar_guin22.gif)
V příští, poslední části budeme vytvářet tělo kytary, natáhneme struny a spojíme všechny segmenty v jednotný celek.
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
29. listopadu 2013
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
11. dubna 2024
-
30. dubna 2024
-
9. května 2024
-
16. května 2024
-
20. května 2024
-
9. června 2024
-
11. června 2024
-
12. června 2024
Profesionální scaner Scanner Heidelberg TOPAZ I. optické rozlišení bez interpolace 3800DPI