Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
14. listopadu 2024

fotograf
Photoshop: oblaka, blesk a bohyně krásy
Photoshop Lucinka oblaka
17. září 2001, 00.00 | V dnešním tutoriálu si ukážeme, jak z několika nevýrazných, až nezajímavých obrázků složit obrázek mající jistý šmrc. Hlavním hráčem bude funkce Levels, o barevný nádech se postará interakce vrstev. Na své si přijdou i příznivci masek. O sexy společnost se postará bohyně Afrodita.
Nebojte se, montáž opravdu nebude složitá, spíše se ponese k duchu staré moudrosti "Opakování matka moudrosti". Pokročilejší mohou zkusit vzít několik svých obrázků, nechat se inspirovat a o výsledky se s námi podělit. Možných aplikací popsaného postupu je nepočítaně, stejně jako možnách parádních výsledků.
Naším dnešním cílem bude přibližně tento obrázek:

Spustíme photoshop a otevřeme v něm výchozí obrázek nevýrazných oblak.

Prvním cílem bude dosáhnout dynamičtějšího vzhledu tak, aby nám vznikly výraznější světla a stíny. Dnes využijeme především dialogový panel Levels.
Princip spočívá v grafu, který udává rozložení
jednotlivých barevných odstínů v obrázku. Čím vyšší úsečka v histogramu, tím
více daných pixlů je v obrázku. Tmavé obrázky
mají těžiště v levé části a světlé v pravé. V našem případě nevýrazného obrázku se "černá hmota" nachází ve střední části. Začátečníci -napoprvé- použijí volbu auto, ti pokročilejší si pohrají s parametry tak, aby dosáhli posunutí grafu k tmavým a světlým stínům.

Nyní "použijeme" Afroditu. Vykousneme ji z pozadí, upravíme velikost a vložíme do nové vrstvy nad oblaka.
Podstavec a okolí trošku odmaskujeme. Jak vidíme, ještě ji budeme muset trochu obarvit. K tomu nám poslouží nová svrchní vrstva v režimu Color seskupená s předchozí vrstvou Afrodity s maskou.
Pro méně zkušené: kurzor myši nasměrujte v panelu Layers mezi vrstvu se soškou a novou barevnou vrstvou, stiskněte Alt a klikněte. Nová vrstva vám odskočí a spodní vrstva bude mít zároveň i funkci masky.

Nyní se pokusíme decentně obarvit i část oblohy. Vytvoříme další novou vrstu nad vrstvou s mraky, ale pod vrstvou sochy. Zvolíme nástroj laso a vytvoříme nepravidelnou (klidně i zubatou) selekci, následně ji pak prolneme (Select / Feather).

Vzniklou selekci vyplníme namodralou barvou, nejlépe stejného odstínu, kterým jsme zkrášlili Afroditu. Odznačíme a ještě trochu rozostříme (Filter / Blur / Gaussian Blur).

Režim vrstvy nastavíme opět na Color, případně ještě upravíme ještě opacitu.

Nyní si vytvoříme nový dokument, který nám poslouží na výrobu světelného výboje, čili blesku :-). Jako základ nám poslouží černobílý gradient.

Následně aplikujeme filtr Difference Clouds (Filter / Render / Difference Clouds)

Nyní provedeme barevnou inverzi (Image / Adjust / Invert). Na úpravu kontrastu opět použijeme Levels.

Blesk vysekneme, nejlépe pomocí funce Color Range a vložíme do původního obrázku.

Tvar blesku si upravíme podle potřeby. Já ho rozpůlila a jednu část pootočila. Nepotřebné části zamaskujeme, na následnou barevnou korekci použijeme opět interakci vrstev.

Všechny kruciální kroky už máme za sebou. Zbývá již
pouze několik kosmetických úprav. Jakkoliv se budou zdát nepodstatné, nevěřte
tomu. Práve
v detailu je půvab a krása všech podobných montáží.
Části oblohy dodáme nepatrný žlutý nádech. Postup bude stejný jako v předchozím případě s modrou. Nová vrstva, selekce, feather, gaussian blur, interakce a zmenšení opacity. Podle potřeby lokálně ztmavíme či zesvětlíme části oblohy.
Také sošce přidáme žlutý nádech, původní modrá je příliš ostrá. Některé partie zesvětlíme.

Afrodita byla bohyně lásky a jako taková je jistě nerada toulala oblaky sama. Zkušíme tedy přidat doprovod, obrázek se zaplní a bude působit více mysticky.

Doprovodné postavy zakomponujeme opět v samostatné vrstvě za použití masky. Barevnost upravíme za použití interace vrstvy s pozadím.

Teď už jen pár skutečně drobných finálních korekcí, zvlástě na nohách teď již bývalé Afrodity (nikdo by nám nevěřil, že se Afrodita producírovala v oblacích ve společnosti zakuklenců...)

Doufám, že jste to dnes všichni užili. Mám tyto hry s montážemi ráda, tříbí fantazii, čistí mozek, prostě se u nich parádně odrelaxuje denní rutina. Po odborné stránce jsme si poodhalili začátky magie s funkcí Levels, ukázali si jeden z mnoha způsobů výroby blesku (pokud se vám zdal příliš jednoduchý, můžete v nejbližší bouřce zkusit jeden z nejnáročnějších - jeho vyfocení digitálním fotoaparátem) a snad se i dobře pobavili.
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
5. ledna 2017
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
14. října 2024
-
9. ledna 2025
Bubnový scanner na 4000dpi optické rozlišení + PC + software
-
9. ledna 2025
Profesionální scaner Scanner Heidelberg TOPAZ I. optické rozlišení bez interpolace 3800DPI
-
17. ledna 2025
-
21. ledna 2025