Photoshop tutoriál: kovový povrch - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



fotograf

Photoshop tutoriál: kovový povrch

19. října 2005, 00.00 | V dnešním tutoriálu si ve Photoshopu ukážeme jednoduchý postup pro vytvoření imitace broušeného kovového povrchu. Náročností se jedná spíše o tutoriál pro začátečníky.

Pro začátek budeme potřebovat obdélník se zaoblenými hranami (na klávesnici také vyvoláme stisknutím U a výběrem v příslušného tvaru) vyplněný světle šedou barvou.

Založíme novou vrstvu vyplněnou stejnou barvou. V této vrstvě vytvoříme imitaci kovového povrchu.

V této vrstvě aplikujeme filtr pro přidání šumu (v menu Filtr -> Šum -> Přidat šum…). Míru nastavíme silnější, cca 100% a nezapomeneme zaškrtnout položku "monochromatický".

Opět sáhneme po filtru, tentokrát po pohybovém rozostření (v menu Filtr -> Rozostření -> Rozmáznout…). Úhel ponecháme 0° a vzdálenost nastavíme cca 70 pixelů. Poté pomocí Ctrl+Shift+L (Úrovně automaticky…) zvýšíme textuře kontrast.

Nyní pomocí Ctrl+G (Vytvořit ořezovou masku…) tuto texturu aplikujeme na náš obdélník. Automaticky se použije pouze plocha překrývající se s obdélníkem. Nyní texturu musíme zjemnit, například pomocí "Volby prolnutí vrstvy", kde nastavíme měkké světlo. Dále si případně můžeme hrát s krytím vrstvy apod.

Pro vytvoření efektu odrazu vytvoříme přechod. Ve vrstvách vybereme vrstvu s obdélníkem, vybereme "Volby prolnutí" a zde aktivujeme překrytí přechodem. Zvolíme si přechod z černé do bílé. Poté klikneme na tento přechod, abychom otevřeli jeho editaci. Zde vidíme ve spodní části dvě šipky, jednu u černé a druhou u bílé. Dvakrát klikneme do oblasti středu, abychom přidali další dva ukazatele. Jednomu přiřadíme tmavě šedou barvu a druhému světle šedou.

Poté nastavíme krytí tohoto přechodu tak, aby efekt působil přirozeně.

Pro větší realističnost povrchu ještě přidáme odlesk světla. Založíme novou vrstvu a zde uděláme velmi širokým štětcem dvě diagonální bílé čáry. U nastavení štětce nezapomeňme na tvrdost 0%. Poté opět použijeme Ctrl+G (Vytvořit ořezovou masku…). Zmenšením krytí vrstvy můžeme opět regulovat intenzitu tohoto efektu. Nebo ve "Volbách prolnutí" nastavit efekt měkkého světla.

Nyní nás čeká poslední úkol, přidat šroubky. Namalujeme si malý kruh, může být bílý nebo černý.

Nyní stiskneme A (Nástroj pro výběr cesty) a současně klikneme na hotový kruh. Poté se stisknutým Altem kruh zkopírujeme a toto zopakujeme ještě dvakrát.

S menší pomocí stylů vrstev nyní z těchto kruhů uděláme šroubky. Pokud máme černé kroužky, nastavíme prolnutí na "Zesvětlit", pokud bílé tak na "Násobit". Tímto získáme průhlednou vrstvu. Následně ve "Volbách prolnutí" zvolíme "Úkos a reliéf", zde nastavíme poduškovitý styl, velikost 0 a jsme hotovi.

Tutoriál je publikován se souhlasem autora - Vlada Gerasimova. Další práce autora můžete najít na jeho webu www.vladstudio.com.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » VSE  

 » Rubriky  » Go verze  

 » Rubriky  » Photoshop  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: