Hořící svíčka - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



fotograf

Hořící svíčka

4. ledna 2000, 00.00 | Jak si usnadnit kreslení plamene svíčky ve Photoshopu?

Dnešní příklad bude zase jednou trochu víc "o malování". Vytahování vosku a možná trochu složitější rozmazávání plamínku se nemusí každému povést na první pokus, je potřeba vytrvat.

1. Připravíme si obdélníkový dokument (na výšku) a v něm vytvoříme novou vrstvu. Selekcí natáhneme podlouhlý obdélník, tvořící základ budoucí svíčky. Lineární gradient nastavíme na popředí - pozadí, modrá - bílá. Do selekce natáhneme první gradient.

2. Vytvoříme další vrstvu. Gradient nastavíme na modrá - černá a natáhneme druhý přechod.

3. Zůstáváme ve vrstvě s tmavším obdélníčkem a z menu Image volíme Apply Image (interakce s vrstvou se světlým obdélníčkem). Vrstvu se světlým obdélníčkem můžeme vyhodit.

4. Svíčku dole zaoblíme (třeba gumou). Vytvoříme novou vrstvu, do které natáhneme selekcí elipsu (můžeme si vypomoci vodítky podle obrázku). Elipsu vyplníme zdola nahoru gradientem světle modrá - tmavě modrá.

6. Odselektujeme. Hranu elipsy rozostříme nástrojem Blur LINK (s nastaveným neostrým brushem). Ještě předtím můžeme kousky okrajů trochu umazat, aby nebyly tak pravidelné.

7. Vytvoříme další vrstvu a do ní štětcem s nastaveným drobným (malý průměr) ostrým brushem nakreslíme knot.

8. Nad svíčkou vytvoříme další vrstvu. Vybereme nástroj Smudge Tool LINK, nastavíme ostrý brush (velikost můžeme pro každý tah měnit) a malujeme ("vytahujeme") stékající vosk. Pozor na přesné nastavení okna, jsme v nové vrstvě a malujeme do ní, ale nabíráme z jiné.

9. Na vrstvu aplikujeme filtr ze skupiny Artistic - Plastic Wrap.

10. Svíčka je hotová, zbývá dotvořit plamínek. Vytvoříme další novou vrstvu a do ní natáhneme elipsovitou selekci (měla by být štíhlá). Se stisknutou klávesou ALT (na Macu tato zkratka odečítá selekce) táhneme druhou elipsu, kteru do první vykrojíme díru.

11. Selekci přiřadíme feather 5 pixelů a vyplníme ji středně tmavou šedou barvou. Z menu Select - Modify vybereme Contract a selekci o 3-5 pixelů zmenšíme. Zmenšenou selekci vyplníme oranžovo-červenou barvou (nebo výraznou tmavě oranžovou). Pokud se stane, že oranžová úplně pokryje předchozí šedou barvu, musíme se vráti a buď zadat tmavší šedou, nebo zmenšit selekci o trochu víc. Selekci potom opět zmenšíme a vyplníme žlutou barvou.

Tím bychom měli mít slušný základ pro plamen. Z něj potom nástrojem Smudge (viz výše) podle citu "vytahujeme" a doupravujeme části plamene (brushe měníme podle potřeby).

Kdo není spokojen s barevností, může ji doupravit (Image - Adjust - Hue/Saturation) a pak nástrojem Dodge, malým neostrým brushem zesvětlíme okolí knotu (až skoro na bílou barvu). Vrstvě s knotem (je zcela nahoře) nastavíme interakci na Color Burn.

Poznámka:
Obrázky jsou připraveny v sRGB s gamma 2.2. Na většině PC by se proto měly otevřít bez barevných posunů.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Photoshop  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: