Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
5. září 2024
Matrixmedia - Obsluha a tisk na velkoformátových digitálních tiskárnách
-
30. září 2024
-
4. října 2024
-
14. listopadu 2024
skenerista, osvitář
Adobe představilo zcela nový produkt - Photoshop Album
7. ledna 2003, 00.00 | Adobe představilo programový manažer obrázků, se kterým se hodlá pustit do křížků s programy typu ACDSee. Může na tomto trhu uspět?
O tom, že trh s digitálními fotografiemi dnes představuje obrovskou obchodní příležitost pro softwarové vývojáře, pochybuje patrně málokdo - masa běžných uživatelů najednou začala disponovat množstvím snímků v digitální podobě, které, chtějí-li se v budoucnu ve své sbírce snímku alespoň trochu orientovat, potřebují spravovat pomocí nějakého programu (navíc se počet takových uživatelů bude v nejbližší budoucnosti dramaticky zvyšovat). A přitom onen specializovaný program nemusí umět z principu nic tak zázračného - stahovat snímky z fotoaparátu, vytvářet náhledy, řadit snímky do adresářů, přiřazovat jim klíčová slova a případně umět snímky trochu upravit. A protože vytvoření podobného programu není skutečně zas tak obtížné, existují v této kategorii dnes pro běžné uživatele na světě desítky, ne-li stovky nejrůznějších řešení - od bezplatných jednodušších prográmků, přes různě kvalitní shareware produkty, po propracované komerční programy v ceně řádově několika tisíc korun. Zmiňme např. neformálně kralující ACDSee, nebo nadějný tuzemský produkt Zoner Media Explorer 5.
Přestože by se tak mohlo zdát, že trh je již dostatečně nasycen, berou jej útokem další výrobci - nyní zejména ti, kteří mohou nabídnout zkušenosti v oboru, dobré jméno a především kvalitní marketing. Ten je nakonec jednou z posledních zbraní, která by mohla v současné situaci výrazněji napomoci v získání nových zákazníků - jak již bylo řečeno, po funkční ani kvalitativní stránce se toho v této kategorii již mnoho nového nabídnout nedá. Avšak na druhou strana výrobní značka je často faktor, který je při výběru produktu pokládán velmi vysoko. A toho si je jistě vědoma společnost Adobe - výrobce dnes kralujícího bitmapového editoru - která začátkem letošního roku představila nový produkt mířící do popisované kategorie nazvaný příznačně Photoshop Album.
Program jsme zatím neměli možnost testovat, nicméně o jeho základních funkcích podrobně vypovídají stránky výrobce. Ve stručnosti jde o uživatelsky přívětivého správce obrázků v digitální podobě, který se postará o snadné přenesení snímků z digitálního fotoaparátu, vytvoření náhledů, roztřídění snímků podle klíčových témat (v Photoshop Albu probíhá třídění pomocí uživatelem předefinovaných grafických visaček), prohledávání snímků - jak podle visaček, tak podle časové osy, práce s EXIF údaji, archivaci snímků na CD a DVD, vytváření alb pro web nebo tisk a v neposlední řadě základní opravy snímků (odstranění červených očí, ořez, automatická korekce barevnosti a další).
Zde jsou některé ukázky z pracovního prostředí programu (snímky jsou sejmuté z webu výrobce):
Photoshop Album pracuje se snímky z různých zdrojů
Základní pracovní prostředí programu
Kalendář umožňuje vyhledávat snímky podle data pořízení
Dialog pro základní úpravy fotografií
Program se v Americe začne prodávat od letošního února za cenu cca 50 dolarů. Tedy mimochodem úplně stejnou cenou, za kterou se v současné době dá pořídit ACDSee 5.0 nebo za jakou se v českých podmínkách prodává Zoner Media Explorer 5 Professional. A to vůbec nezmiňujeme ostatní produkty stejné třídy. Photoshop Album tedy Adobe pozicuje do zatím nejkonkurenčnějšího prostředí - uvidíme, jak si s tím poradí její zkušené marketingové oddělení. Co se týká popisovaného trhu jednoduchých správců multimediálních souborů obecně, tak bude v budoucnu zajímavé sledovat, zda-li se některé produkty zmiňované třídy nepřesunou spíše do "vyšší kategorie" korporátních multimediálních správců souborů, kde není konkurence tak vysoká a např. zrovna Adobe by v takovém prostředí jistě zúročila své zkušenosti na profesionálním poli daleko lépe než na skutečně low-end trhu.
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
29. listopadu 2013
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
8. září 2024
-
14. října 2024
-
22. října 2024
-
5. listopadu 2024
-
14. listopadu 2024