Puzzle v CorelDraw - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Příslušenství

Puzzle v CorelDraw

corel puzzle

5. června 2003, 00.00 | V tutoriálu si ukážeme praktické využití funkce PowerClip vektorového editoru CorelDraw. Výstupem nám budou klasické puzzle.

V tutoriálu si ukážeme jednu z možností použití a princip nástroje PowerClip programu CorelDraw. Konkrétně pracujeme s jedenáctou verzí CorelDRAW, proto je vzhled ikon trochu jiný, než u starších tutoriálů. Jako příklad efektu PowerClip jsem zvolil skládačku PUZZLE.

 

1. Nejdříve začneme s kreslením rohové části puzzle. Nástrojem Rectangle Tool (Nástroj Obdélník)(F6) si nakreslíme čtverec (nebo obdélník). Jako další nástroj použijeme Elipse Tool (Nástroj Elipsa) (F7) a nakreslíme si dva kruhy (podržením Ctrl). Aby kruhy byly uprostřed, je dobré používat vodící linky (Guidelines). Pro ještě přesnější práci používáme souřadnice.

2.  Označíme náš čtverec s kruhy nástrojem Pick Tool (Nástroj Výběr) , v horním menu vybereme funkci Arrange (změnit) - Transformations (Transformovat) - Position (Umístit ...)(Alt + F7), zadáme takovou hodnotu pozice, aby se objekty stěnami dotýkaly a potvrdíme příkazem Apply To Duplicate (Použít u duplikátu). Vzniknou nám dva stejné objekty vedle sebe.

3. Vybereme horní kruh, zvolíme funkci Arrange - Shaping - Weld - Weld To (Změnit - Sloučit... - Sloučit....) a klikneme na čtverec. Takto postupujeme u obou objektů. Stejně tak postupujeme i s kruhem označeným "1".

4. Pro kruh "2" použijeme funkci Arrange - Shaping - Trim - Trim (Změnit - Oříznout... - Oříznout...). Celý levý objekt vybereme, zvolíme opět funkci Arrange - Shaping - Trim (Změnit - Oříznout... - Oříznout...) + zaškrtneme pole Source Object(s) (Cílový objekt) - Trim (Oříznout...) a klikneme na pravý objekt.

5. Nyní vybereme levou část a začneme s kopírováním. Vybereme opět funkci Arrange (Změnit) - Transformations (Transformovat) - Position (Umístit ...) (Alt + F7) a opět zadáme stejnou hodnotu pozice jako v bodě "2" (šířka čtverce/obdélníka). Opět potvrdíme příkazem Apply To Duplicate (Použít u duplikátu). Příkaz použijeme několikrát, podle počtu dílků v řadě.

6. Aby levý okraj odpovídal skutečně opravdové skládance, vybereme objekt první v řadě a odstraníme mu výřez. Klikneme na nástroj Shape Tool (F10) a podržením a následným přetažením vybereme vyřízlý kruh po levém okraji a stiskneme Delete. Nyní máme celou spodní řadu hotovou.

=

7. Celou spodní řadu označíme a klávesovou zkratkou Ctrl + G nebo příkazem Group (Seskupit) přes kontextové menu vyvolané pravým tlačítkem myši a seskupíme.

8. Vybereme funkci Arrange (Změnit) - Transformations (Transformovat) - Position (Umístit ...)(Alt + F7), potvrdíme příkazem Apply To Duplicate (Použít u duplikátu) a vytvoříme druhou řadu.

9. Vybereme seskupenou spodní řadu, pak vybereme funkci Arrange - Shaping - Trim (Změnit - Oříznout...- Oříznout...) + zaškrtneme pole Source Object(s) (Cílový objekt) a ořízneme jí řadu vrchní.

10. Vybereme horní ořízlou řadu a opět funkcí Arrange (Změnit) - Transformations (Transformovat) - Position (Umístit ...)(Alt + F7) duplikujeme. Počet duplikací je počet dílů ve sloupci.

11. Přečnívající okraje odstraníme stejným způsobem jako v bodě "6".

12. Nyní si otevřeme fotografii nebo vektorový obrázek, který chceme na puzzle použít. Vybereme obrázek, klikneme na funkci Effects - PowerClip - Place Inside Container ...

(Efekty-Oříznutí PowerClip-Umístit do kontejneru) a poté na naši skládanku. Funkce standardně umístí objekt doprostřed. Pro jiné umístění zvolte funkci Effects - PowerClip - Edit Contents (Efekty-Oříznutí PowerClip-Upravit obsah) a obrázek přemístěte. Pro potvrzení použijte Effects - PowerClip - Edit Contents - Finish Editing This Level (Efekty-Oříznutí PowerClip-Dokončit úpravy této úrovně).

13. Po vložení obrázku vybereme celou skládanku a použijeme příkaz Ungroup All. Tím se nám každá část puzzle stává samostatnou a my jednotlivé kousky skládanky můžeme libovolně přesouvat, nátáčet apod..

nebo :)


klikněte pro zvětšení

14. Fantasii se meze nekladou. Můžete vytvářet složitější tvary. Sousední tvary nemusí být shodné, ale mohou se střídat jako je to u skutečného PUZZLE.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Go verze  

 » Rubriky  » Vektory  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: