Vyšperkujte svoje webovské stránky II. - Grafika.cz - vše o počítačové grafice

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Kompakty

Vyšperkujte svoje webovské stránky II.

2. března 2000, 00.00 | V druhém díle seriálu, který by vám měl pomoci vylepšit, obohatit či okořenit vaše stránky se podíváme mj. na způsob, jak zamezit cacheování stránek a další tipy a fígly...

V minulém díle našeho seriálu jsme si předvedli práci se stavovým řádkem prohlížeče a ukázali si, jak vylepšit bookmarky (Oblíbené) návštěvníků vašich stránek. 

Dnes tu bude vylepšení funkce "mailto", postup zamezující cachování stránek a návod na "lepší" textové popisky nejen k obrázkům.
Nenechte se mást číslem 5 - jednotlivé tipy jsou číslovány průběžně od prvního dílu.

5) Odkaz na mail i s přednastaveným Předmětem (Subjectem) a Kopií (CC)

Pokud na svých stránkách používáte odkaz na e-mail pomocí mailto:jmeno@domena, který není sice nejšťastnější neboť vyžaduje správné nakonfigurování poštovního programu, (s čímž bývá občas problém, pokud nejste zrovna u svého počítače) bude se vám určitě možnost přednastavit Předmět mailu rovnou v odkazu. Stačí, abyste odkaz zapsali jako mailto:jmeno@domena?Subject=Název zprávy

Již méně zajímavá je možnost nastavit předvyplněné pole Kopie (CC). Odkaz pak bude vypadat takto mailto:jmeno@domena?CC=kolega@domena

6) Necachování stránek

Úvodem bych asi měl říci, že cachování (od slova CACHE) je ukládání webovských stránek na váš lokální disk počítače na kterém se k Internetu připojujete. Cachování má za účel zrychlit načítaní již dříve navštívených stránek, které jsou uloženy na vašem počítači. (Kolik místa bude pro takové stránky závisí na nastavení vašeho prohlížeče.) Tato užitečné funkce se někdy může stát nepraktickou, např. pokud navštívíte stránky, jejichž obsah se od poslední návštěvy změnil mohlo by se vám stát, že se vám načte neaktuální stránka z cache. Dalším případem, kdy se Vám cachování stránek doopravdy nehodí, je cachování "tajných" stránek, ke kterým přistupujete pomocí hesla.

A nyní k samotnému postupu. Do stránky je třeba vložit speciální meta tag PRAGMA a je třeba jej vložit na speciální místo v html kódu (aby fungoval i v MS IE). Samotný meta tag vypadá takto:

<META HTTP-EQUIV="PRAGMA" CONTENT="NO-CACHE">

a je třeba jej vložit do hlavičky (HEAD) html kódu, kterou umístíte ještě pod </BODY> tag. Vytvoříte tedy druhou (!) hlavičku. Celkově by měl mít dokument asi tuto strukturu:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Pragma No-cache </TITLE>
</HEAD>

<BODY>
Nějaký ten textík bude tady. <br>
</BODY>

<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="PRAGMA" CONTENT="NO-CACHE">
</HEAD>
</HTML>

Oficiální stránku Microsoftu k tomuto tématu naleznete na http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q222/0/64.asp.

7) Textové popisky k čemukoli

Pokud chcete k obrázkům na vašich stránkách přidat textovou popisku (resp. text, který je vidět před natažením obrázku) nejspíše použijete známý ALT tag. Ten ovšem funguje jen u obrázků (tedy přesněji u IMG elementu). Mnohem méně se používá univerzálnější TITLE tag, který umí přidat textvou popisku k různým elementům. Pokud k obrázku dáte TITLE i ALT tag, převáží TITLE tag a zobrazí se místo ALTu. TITLE lze použít například i u formulářových prvků

Také jednotlivé radiobuttony mohou mít své popisky.

Krátká ukázka pro radiobutton:

<input title="B" type="radio" value="V3" name="R1">

 Doufám, že i dnešní tipy vám budou přínosem.

Tématické zařazení:

 » Rubriky  » Webdesign  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: