Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
-
5. září 2024
Matrixmedia - Obsluha a tisk na velkoformátových digitálních tiskárnách
-
30. září 2024
-
4. října 2024
-
14. listopadu 2024
Filmy
Panasonic hledá oporu v tradici značky Leica
25. července 2001, 00.00 | Společnosti Panasonic a Leica Camera se dohodly na společném vývoji, výrobě a prodeji nových digitálních fotoaparátů. Leica tak opouští spolupráci s Fuji a Panasonic si slibuje lepší pozici v souboji se Sony.
Digitální fotografie se již stala celosvětově velmi zajímavým obchodním artiklem, což sebou pochopitelně přináší zvýšený zájem výrobců o tento typ techniky. Prakticky lze tyto společnosti rozdělit do dvou skupin. První tvoří tradiční výrobci fotografické techniky, například Canon, Nikon, Pentax a mnoho dalších. Jejich výhodou je dobrá znalost potřeb fotograficky zaměřených uživatelů, většinou disponují vývojovou i výrobní kapacitou pro optické soustavy a v neposlední řadě mají mnoho zkušeností s "klasickou" konstrukcí fotoaparátů. Druhou skupinu společností tvoří výrobci spotřební elektroniky či IT společnosti. Jmenovat můžeme například HP, Epson, Sony. Tyto společnosti naopak vsázejí spíš na znalost zpracování digitálních dat a konstrukce elektroniky jako takové.
Větší problémy s oslovením zákazníků a zejména prosazením se na trhu digitální fotografie mají tradiční konzervativní výrobci fotografické techniky. Důvodem je jejich dlouhotrvající averze a nedůvěra k nové technologii, která je připravila o čas na kontinuální vývoj. Jako příklad můžeme uvést pokusy Pentaxu, který sice dokázal vyrobit zajímavé fotoaparáty, ale nedokázala je začít pod svojí značkou prodávat.
Logickým vyústěním tohoto stavu je uzavření strategické aliance s některých výrobců jiného ražení. Aliance spočívá buď v zajišťování subdodávek komponent či přímé výrobě celých přístrojů. Například již zmíněné produkty Pentaxu se po přeznačení staly úspěšnými digitálními fotoaparáty HP. Tento týden byla ohlášena jedna poměrně zajímavá nová aliance právě tohoto typu.
Společnosti Matshushita, divize spotřební elektroniky používající značku Panasonic, se dohodla s tradiční německou továrnou Leica na dlouhodobé spolupráci. Oba subjekty se rozhodně nedrží zrovna při zemi a sebevědomě si vytkli cíl získat do konce roku 2003 minimálně 10% podíl na trhu. Jde o cíl ambiciózní, nicméně nereálný.
Společnost Matshushita se postará zejména o dodávky CCD snímačů, elektroniky a displejů. Navíc tato společnost má mnoho zkušeností s vývojem a prodejem spotřební elektroniky, takže má dobrý potenciál oslovit poměrně širokou laickou veřejnost.
Značka Leica je zase pojmem pro tradičný a konzervativní uživatele klasické fotografické techniky. Navíc má dost zkušeností s konstrukcí optiky i těla fotoaparátu. Navíc Panasonic spoléhá na to, že Leica přinese novým produktům i jistou záruku fotografické kvality a elegance.
Obě společnosti by se měly podílet jak na vývoji, tak i na výrobě. Stejné produkty se budou prodávat pod oběma značkami. Panasonic si od aliance slibuje zejména lepší pozici v boji proti největšímu konkurentovi - společnosti Sony. Leica pro změnu očekává oživení jejích aktivit v oblasti digitální fotografie, kde zatím nepředstavuje příliš závažného hráče.
Aliance má navíc ještě skryté aspekty. Leica v posledních letech spolupracovala velmi úzce v digitální fotografii se společností Fujifilm. Přesněji řečeno od ní přebírala vybrané produkty a prodávala je pod svojí značkou. Je nasnadě, že s novým partnerem Leica definitivně opouští spolupráci s Fuji, která nevedla příliš dobrým výsledkům.
Z pohledu souboje značek Panasonic a Sony je zase zajímavé spojení japonské a německé značky. U Sony je totiž situace zcela obdobná. Sony již delší dobu úzce spolupracuje se společností Carl Zeiss, jejíž značka je záštitou kvality pro spotřebně zaměřenné Sony. Panasonic tedy potažmo volí velmi podobnou cestu.
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
29. listopadu 2013
-
6. září 2004
OKI snižuje ceny barevných laserových tiskáren C3100 a C5200n
-
13. května 2004
-
19. ledna 2004
QuarkXPress Passport 6: předvedení nové verze na konferenci Apple Forum 27.1.2004
-
6. února 2001
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
8. září 2024
-
14. října 2024
-
5. listopadu 2024
-
14. listopadu 2024